Fizetési élmény
riport 2020
Szeretnéd felturbózni webshopod a legjobb fizetési megoldásokkal? Mi adjuk hozzá a kulcsot.
10-ből 9 ember döntött már úgy a fizetés során, hogy nem fejez be egy online vásárlást. Ehhez adódnak hozzá az elektronikus fizetéshez kapcsolódó szabályozás-változások és az ügyfélelvárások növekedése. Adatforrás: Ipsos, Elemzés: Frontira

Globálisan a vásárlók közel 50%-a többször használt digitális fizetési megoldást, mint a koronavírus járvány kitörése előtt.* Mit tehet a kereskedő egy ilyen gyorsan növekvő piacon azért, hogy a célegyenesben egyetlen vásárlót se veszítsen el, és az elektronikus fizetés jobb és hatékonyabb élmény legyen webshopjában?

Bemutatjuk a Mastercard által támogatott, a BIG FISH Payment Gateway és a Frontira által közösen készített átfogó iparági kutatását az elektronikus fizetésről a változó jogszabályi és felhasználói környezetben.

Add meg email címed, hogy az elsők között juss hozzá a teljes elemzéshez!

*Forrás: businesswire

01

Új problémákra már kész megoldások

A PSD2-vel és az AFR-rel a a felhasználó bonyolultabban, több eszközön és több lépésben intézheti online fizetési ügyleteit (ezekről részletesen alább találsz több információt). Az összetettebb rendszer, valószínűleg magával fog hozni nagyobb lemorzsolódási arányt is a vásárlás határán álló felhasználók körében.

A mentett kártyás, vagy más néven egy-gombos fizetés és az erre épülő úgynevezett recurring (ismétlődő) fizetés a vásárlás ezen kritikus pontján nyújt biztonságos megoldást mind a felhasználónak, mind a kereskedőnek. Ezek a rendelkezésre álló technológiák gördülékenyebb élményt biztosítanak a felhasználók számára a fizetési folyamat könnyítésével és a checkout idejének rövidítésével.

A mentett kártya segítségével lerövidíthető a fizetéssel töltött idő, ezért egyre népszerűbb a kereskedők és a felhasználók körében. A BIG FISH Payment Gateway adatai alapján látható, hogy 2019 januárja óta 160%-kal növekedett a havi mentett kártyás tranzakciók száma a velük dolgozó kereskedők körében.

Kattints a gombra, ha szeretnél még többet megtudni, hogy miért segít a mentett kártya és a recurring!

02

Mit tartogat a kereskedők számára 2020 szabályozás terén?

2020 végére hatályba lép a PSD2 (Payment Service Directive 2). Nem csak a nyitott bankolás, és a harmadik fél számára kötelezően biztosítandó adatok kerülnek bevezetésre, de a vásárlási folyamatba beépített erős ügyfél hitelesítés (SCA – Strong Customer Authentication) is része az új szabályozásnak. Habár az SCA célja a online vásárlási folyamat biztonságosabbá tétele és a fogyasztók védelme, egy olyan plusz lépést jelent a folyamatban, mely türelmet és erőfeszítést igényelhet a vásárló részéről a beékelt plusz autentikációs lépés miatt. A 3D Secure 2.0 beépítése a fizetési folyamatba ráadásul szolgáltatói oldalról is jelentős erőfeszítéseket igényel.

Mindezek mellett idén került bevezetésre az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR), mely lehetővé teszi, hogy másodlagos fizetési azonosítókat, például telefonszámot, vagy e-mail címet használva fizessen a fogyasztó bárkinek, mindössze 5 másodperces tranzakció átfutási idő alatt.

Kattints a gombra, hogy elsőként olvashass a riportban a szabályozás gyakorlati oldaláról!

03

Mit fog érezni ebből a vásárló?

A bevezetésre kerülő szabályozások jelentős hatással vannak a fizetési folyamatokra. A fogyasztó részéről két nagy érzékelhető változás lesz az online vásárlások fizetése során:

Hosszabb és bonyolultabb fizetési folyamat.
Az SCA-nál potenciálisan igényelt kétfaktoros azonosításhoz és a fizetés befejezéséhez már nem lesz elég a bankkártya vagy a kedvezményezett telefonszáma, a vásárlónak mást, például a telefonját vagy egy jelszót is elő kell majd keresnie fizetés közben.

A potenciálisan rossz UX (user experience)  
Minél több adatot kérünk el a felhasználóktól, annál nagyobb esélyt hagyunk nekik a hibázásra, ami frusztrációhoz, kosárelhagyáshoz és sikertelen tranzakcióhoz vezethet. A fent említett, SCA okozta hosszabb és bonyolultabb fizetési folyamat pedig csak tovább növeli az emberi hibázás lehetőségét.

A kereskedőknek törekedniük kell a törésmentes és kényelmes vásárlási folyamat kialakítására, hogy minimalizálják a nem befejezett tranzakcióknak köszönhető bevételkiesést.

Mi segítheti és mi gátolhatja még egy online tranzakció létrejöttét? Ha érdekel a válasz, kattints a gombra!

04

Hogyan szolgálhatják ki a kereskedők jobban a vásárlóikat?

Mik azok a tényezők, amelyek igazán fontosak a vásárlóknak és amelyeket figyelembe véve és beépítve a fizetési folyamatba lehet sikeresebb egy online kereskedő?

Az Ipsos Zrt.-vel közösen készített kutatásunk egyértelműen rávilágít a kereskedők felelősségére a tranzakciók sikerességében:

A válaszadók tizede elmondta, volt már olyan vásárlási folyamat, amit a végösszeg pontos megjelölésének hiánya
miatt fejezett be.

A válaszadók negyede úgy gondolja, hogy a felület kezelhetősége nagyon fontos szempont az online bankkártyás fizetésnél.

A riportban további érdekes adatok lesznek megtalálhatóak a kérdőívből,
amelyet 300 fős mintán, rendszeres online vásárlók körében vettünk fel.

Szeretnél többet megtudni róla, hogy a mentett kártya, az ismétlődő fizetés vagy az Azonnali Fizetési Rendszer miként javítja az ügyfélélményt?

Nézd meg, hogy másoknak mi jött be: olvasd el átfogó iparági kutatásunk összefoglalóját, és turbózd fel webshopod a legjobb fizetési megoldásokkal!

A BIG FISH Payment Gateway és a Frontìra közös kutatása az elektronikus fizetésről a változó jogszabályi és ügyfélélmény környezetben, a Mastercard támogatásában.

Ha szeretnéd elolvasni a kutatás további eredményeit, add meg az email címed és kattints a gombra! Így elsők között kapod meg email fiókodba az online fizetési élményről szóló tanulmányunkat!

Adatkezelés *

A megadott adataidat csak arra fogjuk használni, hogy a tanulmánnyal kapcsolatos információkat küldjünk neked. A teljes adatkezelési nyilatkozatunkat itt tudod elolvasni:
https://frontira.com/privacy-policy/

A kutatásról

Több mint 4 millió online fizetési tranzakció elemzése.
A BIG FISH Payment Gateway adatbázisa alapján elemeztük a velük dolgozó kereskedőknél 2019 januárja és 2020 májusa között zajlott fizetési tranzakciókat.
Kvantitatív kutatás 300 résztvevővel.
A bankkártyás elektronikus fizetéshez kapcsolódó preferenciákat, szokásokat és ügyfél elvárásokat kutattuk.
Szakértői interjúk kereskedőkkel, kártya kibocsátókkal és elfogadó bankokkal. A jelenleg használt elektronikus fizetési megoldásokat, a kereskedők oldaláról tapasztalt ügyfél visszajelzéseket és igényeket jártuk körbe az interjúk során.
Nemzetközi trendek elemzése. Megvizsgáltuk a mentett kártyás és ismétlődő fizetési megoldást használó kereskedők szolgáltatásait, és áttekintettük a nemzetközi gyakorlatokat az elektronikus fizetési folyamatokhoz kapcsolódóan.

Mastercard

A Mastercard mintegy 50 éve formálja a világ fizetési szokásait, folyamatosan újabb és újabb pénzügyi tranzakciós megoldásokat kínálva.

Frontira

A Frontira egy stratégiai design stúdió. Az üzleti igényből kiindulva, a megértésen, stratégián, tervezésen és skálázáson átívelően foglalkozunk olyan szolgáltatások és termékek fejlesztésével, amik új értéket teremtenek az üzleti és felhasználói oldalnak egyaránt, így biztosítva annak fenntartható sikerességét.

BIG FISH

Payment Gateway

Magyarország első számú, szolgáltatófüggetlen fizetéstechnikai integrátora, amely számos egyedi megoldást, valamint tanácsadási szolgáltatásokat vonultat fel egyetlen rendszerben. Teljes körű megoldást kínálva ezzel az elektronikus fizetésekhez kapcsolódó kihívásokra, bármely piaci szereplő számára.